Kouř (režie: Tomáš Vorel)
Soundtrack vydaly v roce 1990 firma Ali Records a
v roce 1997 firma Polygram), „ Je to fajn" - nejhranější skladba
v roce 1993 na Radiu 1, spolupráce s kytaristou
Lubomírem Horňákem.
Cesta z města
(režie: Tomáš Vorel)
Soundtrack vydala v roce 2000 Sony Bonton
Music.
Recenze: Musicserver (Jan Balušek) - hudební stránka filmu
za zmínku rozhodně stojí, protože tak příjemné písničky jste
v českém filmu po roce devadesát asi ještě neslyšeli. Tadyje
naopak uplatnění mnohdy ne zrovna dokonalého zpěvu hlavních postav
výhodou, protože dodává skladbám větší nádech skutečnosti. A
takové dva
„Dva skřítky“ si se svou snoubenkou pískám asi už dva
týdny a ne a ne je dostat z hlavy.
Recenze soundtracku:
Musicserver (Antonín Kocábek) - … deska je
plně autorská. Snad proto vyznívá celek neroztříštěně a kompaktně.
Jestliže jsem dal do titulku slovo „milé“, neznamená to ani
v nejmenším, že by posluchači byla jednotvárně předkládána pouhá
jedna poloha. Písničky jsou většinou křehké, ale jinak rozsah sahá
od rozpustilých popěvků (skvělý duet „Dva skřítci“ či hospodská
dryáčnická „Češi chlastáme“ v podání Leoše Suchařípy (přes lehkou
životní ironii zpívané příspěvky Ljuby Skořepové, čirou poetiku
v podání Báry Nimcové, až po religiozně laděné dvě písně K. Pavlů.
Veškerou hudbu má na svědomí Michal Vích, dlouholetý
spolupracovník nejen Vorlův, ale celé scény tzv. Pražské
pětky. Vích je zkušený skadatel, ale možná ještě zkušenější
aranžér. Přesně dávkuje, kde se hodí skromný doprovod jednoho,
dvou nástrojů a kde nechá zaznít v plné síle celý studiový
orchestr.
Večerník
Praha (Rozhovor s Tomášem Vorlem) - ve vašem novém filmu se opět zpívá. Tak jako při Kouři
jste spolupracoval s hudebním skladatelem M. Víchem… Pro mě
byla hudba vždycky víc než film. Je intenzivnější. Asi mám v sobě
potenci neprojeveného skladatele. A mám rád hudbu hotovou před
filmem. Michal Vích má úžasnou schopnost ctít příběh, neprosazovat
své ego, ale přitom je jeho hudba zcela originální, strhující.
Vzniklo dvanáct nádherných, jímavých
skladeb...
Recenze:
Musicserver (Antonín Kocábek): Rozhovor
s Tomášem Vorlem
Hudbu dělal
Michal Vích. Tam byla volba dopředu jasná?
… Myslím, že ta hudba
je skvělá. Michal Vích už dělal „Kouř“, „Pražskou pětku“, „Co
chytneš v žitě“. Je to geniální skadatel, není agresivní, není
komerční, nesnaží se prosadit, ale ty melodie jsou úchavatné.
Každá je jiná a drží to pohromadě….
Z
města cesta (režie: Tomáš Vorel)
Autor
hudby k dokumentárnímu snímku o životě postav filmu Cesta
z města.
Pražská pětka
(režie: Tomáš Vorel)
Spoluautor hudby k povídkovému filmu Pražská pětka - autor
hudby k povídce Oldův
večírek.
Soundtrack k filmu vydala v roce 1997 firma Polygram.
Co
chytneš v žitě
(režie Roman Vávra)
Spoluautor hudby k filmu Romana Vávry Co chytneš v žitě
- povídka
Stoh.
Český lev – nominace filmu na cenu kritiků.
Víkend
(režie Michaela Pavlátová)
Autor hudby k animovanému filmu Michaely Pavlátové Víkend pro
Světovou výstavu Expo 2005 v japonském Aichi.
Cesta do lesa
Hudba k filmu Cesta do lesa /Tomáš Vorel, 2012/
Spolupráce s Karlem Žaludem
Malý průvodce architekta po vlastním úžasu
Komorní portrét (© ČT 2001).
Příběhy domů – nádraží Moldava
17-minutová esej o jednom velkém opuštěném nádraží v Krušných
horách, na samé hranici s Německem.
Nejlepší česká škola
Dokumenty, portrétující vybrané základní školy v celé ČR v rámci
celostátní soutěže o nejlepší českou školu.
Všichni do jednoho
Hraný celovečerní film.
Natočeno v červenci a srpnu 2004, producent Vesfilm, koproducent
UPP, premiéra v ČT 1.2.2007, dále pouze DVD distribuce (Pegasfilm).
Tragikomický příběh šesti lidí zavřených ve starém špinavém
sklepě na neznámém místě, kde se účastní brutální reality show:
30 dní musí vydržet za zamčenými vraty, než získají pohádkové
peníze a mediální proslulost…
|